Annons
Nyheter

KF Göta har stora planer

Nyheter • Publicerad 10 oktober 2012

 

FÄRJESTADEN

Annons

KF Göta arbetar vidare med planerna på en nyetablering vid brofästet.

Per-Åke Lindström som är informationschef vid KF Göta vill inte säga än om det blir en ny affär.

– Men det rör sig i så fall om en rätt stor satsning.

Samtidigt söker KF Göta nu också franchiseföreträdare för Konsumbutiken på Storgatan i centrala Färjestaden.

– Vi kommer att äga lokalen och ha hand om marknadsföringen. Förtjänsten fördelas när köp slås in i kassan. Det är företagaren som bemannar butiken, berättar Per-Åke Lindström.

KF Göta har idag tolv franchisebutiker, målsättningen är att de ska bli upp mot de dubbla. Färjestaden pekas ut som en av dessa. Den tidigare Konsumföreståndaren i Färjestaden Maria Nilsson har blivit områdeschef för KF Göta.

KLART INTRESSANT

När det gäller en eventuell KF-butik vid nya Möllstorpsrondellen, mitt emot Netto, så fortskrider planerna.

Hussam Salman har option på marken, där det i ett inledningskede först skulle bli hotell. Men i augusti presenterade i stället Salman en idé om en butik på marken för KF Göta.

KF Göta bad att få överväga planerna och återkomma. Det har man gjort.

Annons

– Nu går vi vidare, säger Per-Åke Lindström.

Men informationschefen är noga med att betona att det fortfarande rör sig om ett projekt och att det inte är säkert att det blir en KF-butik i slutändan.

– Det vi har sett hittills tycker vi är klart intressant. Men vi är inte framme än så att vi kan ta definitivt beslut än.

• Vilken fas befinner ni i just nu?

– Vi är i den fasen nu att vi vill få fram ett tydligare beslutsunderlag, säger Per-Åke Lindström.

KF Göta finns representerade med butik i 27 kommuner. Föreningen tittar just nu på andra projekt som befinner sig i en liknande fas som det i Färjestaden.

– Det kan vara så att vi gör en prioritering på vilka projekt vi ska driva igenom. Och det kan jag säga, att det på Öland ligger inte sämre till än andra, säger Per-Åke Lindström.

Så här jobbar Ölandsbladet med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons