Volvo fortsätter samarbetet med den öländska entreprenören
I december kunde Ölandsbladet avslöja att Volvo Polestar hade fått upp ögonen för Ölands-entreprenören Alexander Stutterheim, som grundat märkerna Stutterheim och John Sterner. Det handlade om initiativet Ullexpressen, där Alexander Stutterheim personligen kör ut beställningar av hans ullkläder till kunder i Stockholm och närförorterna nu under pandemin.
– När vi fick höra om Alexanders projekt Ullexpressen så tyckte vi att det lät spännande. Det är intressant med nya saker och det händer mycket nytt nu när många måste tänka om, berättade Nils Rylén som är nordisk marknadschef på Polestar som är Volvos satsning på el- och hybridbilar.
En reklam/dokumentärfilm spelades in och lanserades globalt i Volvo Polestars digitala kanaler. I den tre minuter långa filmen berättar Alexander Stutterheim om sin verksamhet och initiativet Ullexpressen. Samtidigt visas bilder från den öländska naturen och Alexander Stutterheims studio och butik i Borgholm.
Nu är det klart att samarbetet fortsätter.
– Jag tycker det blev jättebra och de vill göra mer på vår verksamhet. Men det är ännu inte spikat hur, var eller när. Vi får se vad som händer under våren, säger Alexander Stutterheim.