Fireside satsar för att möta efterfrågan – blir förändringar i restaurangen
– Det har varit svårt att möta efterfrågan utanför restaurangen och i grunden är vi ett bryggeri. Det är tråkigt att tvingas säg nej till kunder. Vi har också en stor kund i Kalmar som säljer vår fatöl men vi vill också kunna erbjuda flaskor, säger Johanna Heinecke.
I ett längre perspektiv handlar det om att bygga ut lokalen men tills dess blir det förändringar i lokalen.
– I nuläget handlar det om att göra om i bryggeriet och investera i ny utrustning. Vi kommer exempelvis att behöva ta bort en bar och det innebär att vi får ändra lite hur vi jobbar med vår restaurang.
– För att det inte ska bli lika intensivt i restaurangen på sommaren kommer vi istället att köra olika event. Då kommer vi att hinna buteljera mer och möta efterfrågan från exempelvis Systembolaget.
Deras öl har inte funnits på Systembolaget på ett halvår men den här veckan blev det ändring på det. På måndag blir det också premiär för de två nya ölsorterna Brushfire som är en apa och Pyro som är en dubbel-ipa.
Ni har mycket på gång...
– Ja det är väldigt roligt. Vi har varit lite försiktiga innan men nu behöver vi satsa på bryggeriet. Det känns verkligen som ett steg i rätt riktning.