Annons

Effekten för Ölands bästa (?) restaurang: "Enorm respons"

Vill du äta på den nu hyllade och kraftigt omskrivna krogen måste du in och boka i god tid!
– Det är dubbelt upp i bokningarna jämfört med tidigare, säger Christofer Johansson – VD och kreativt ansvarig.
Borgholms kommun • Publicerad 29 oktober 2021
Christofer Johansson – VD och kreativt ansvarig.
Christofer Johansson – VD och kreativt ansvarig.Foto: Alexander Jensen

Effekten av en stjärna i Guide Michelin – drygt en månad efter utmärkelsen har Hotell Borgholm upplevt ett oerhört sug kring deras matupplevelse.

– Stjärnan har en oerhörd genomslagskraft. Det är enormt vilken respons vi fått.

Annons

– Det är dubbel beläggning jämfört med tidigare år, säger Christofer Johansson – VD och kreativt ansvarig.

– Nu kom ju stjärnan dessutom i samband med att restriktionerna hävts så det är bra timing och vi är väldigt tacksamma kring läget med låg smittspridning och hoppas det fortsätter så.

Den nya stjärnstatusen innebär knappast att Hotell Borgholm lutar sig tillbaka och tar det lugnt framöver.

– Nu måste vi säkerställa och upprätthålla nivån i första hand, vill vi inte göra något som riskerar kvalitén i restaurangen.

Magnus AnderbergSkicka e-post
Så här jobbar Ölandsbladet med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons