Effekten för Ölands bästa (?) restaurang: "Enorm respons"
Effekten av en stjärna i Guide Michelin – drygt en månad efter utmärkelsen har Hotell Borgholm upplevt ett oerhört sug kring deras matupplevelse.
– Stjärnan har en oerhörd genomslagskraft. Det är enormt vilken respons vi fått.
När han tog över efter Karin Fransson försvann stjärnan och med pandemin som sedan gjort situation kärv för hela restaurangbranschen så har det varit tufft. Men nu är plötsligt bokningsläget det omvända närmsta månaderna både för hotellet och restaurangen.
– Det är dubbel beläggning jämfört med tidigare år, säger Christofer Johansson – VD och kreativt ansvarig.
– Nu kom ju stjärnan dessutom i samband med att restriktionerna hävts så det är bra timing och vi är väldigt tacksamma kring läget med låg smittspridning och hoppas det fortsätter så.
Den nya stjärnstatusen innebär knappast att Hotell Borgholm lutar sig tillbaka och tar det lugnt framöver.
– Nu måste vi säkerställa och upprätthålla nivån i första hand, vill vi inte göra något som riskerar kvalitén i restaurangen.