Annons
Nyheter

Soffa botten för möbelkund

Nyheter • Publicerad 6 november 2007

KÖPINGSVIK

– Jag vill häva köpet, krävde köpingsvikskvinnan och anmälde möbelföretaget i Kalmar till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN.

Annons

ARN ger möbelföretaget rätt i tvisten om denna soffgrupp av skinn. Köpingsvikskvinnan var inte nöjd med sitt köp: Fåtöljen, klagade hon, var nedsutten och hård medan stoppningen upplevdes som botten.

UTLOVADE EN NY MÖBEL

Möbelföretaget utlovade bot och bättring i form av ny fåtölj och åtgärdad stoppning, vilket kvinnan först godtog för att senare avvisa med krav om att köpet skulle hävas, något möbelföretaget nekade till. Därmed blev skinngruppen ett fall för ARN. Efter moget övervägande ger ARN möbelföretaget rätt.

– Enligt nämndens mening har det inte framkommit någon omständighet som medför att NN inte skulle vara skäligen gottgjord med företagets erbjudande om omleverans av fåtölj och reparation av sofforna, skriver ARN i sitt beslut för att uppmana möbelföretaget att göra det de redan utlovat: Ge kunden en ny fåtölj och åtgärda stoppningen.

Så här jobbar Ölandsbladet med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons